Név és márka: Pataki-Gilányi Nóra és Pataki Gyuri – debaba KRAFT
Kedvenc saját termékeitek: bárányos magasságmérő
Tuti tipp a gyerekszobához: Visszafogott, semleges színű enteriőr, harsány, élénk, “játszásra késztető” színű dekorációk és kiegészítők.
Milyen termékeket készítetek? Milyen korú gyerekek szobáiba szánjátok?
Nóra: A termékpalettán több kategóriájú termék szerepel: dekorációk, mint az állatfigurás marok- és nagypárnák, takarók, magasságmérők és print szettek. Kézügyesség-fejlesztő, kreatív termékek, mint a Bújtató vagy a hímzőkészlet. Valamint vannak ingyenesen letölthető grafikák, ajándékkísérő címkék, anyák napi képeslapok. A dekorációkat leginkább babaszobákba, illetve az óvodáskorú gyerekek szobájába szánjuk, a hímzőkészletet pedig a 9-12 éves korosztály számára készítettük.
Hogyan és milyen indíttatásból születtek ezek a termékek?
Nóra: Amikor Borka lányunk babaszobáját készítettük, egyedi állatfigurát, egy kiselefántot rajzoltam neki. Ez a kisállat határozza meg a babaszoba arculatát: megjelenik a takarón, párnán, falon, bútorgombként, faliképen. Akkor fogalmazódott meg bennünk, hogy talán más anyukáknak is lenne rá igénye, hogy olyan arculatot adjanak a gyerekszobának, amelyben minden passzol mindenhez, és ami időtálló, azaz nem cserélődnek félévente a kollekciók.
Honnan jött a név?
Nóra: Első ötletünk a chambre de bébé volt (gyerekszoba franciául) a kifejezés finom hangzása, dallamossága tetszett meg nekünk. Azonban túl nehéz volt kimondani, leírni, ezáltal megjegyezni. Egy színházi élményhez kötődik a végleges névválasztás: a József és a színes szélesvásznú álomkabát című musicalben (Webber) a fáraó dalában hangzik el a “…hű de baba!…” kifejezés, vagyis hű de klassz, hű de szuper, hűha! És mi megtartottuk ebből a debaba kifejezést, ami utal a célcsoportra is. A KRAFT szó az angol craft (kézművesség, kreatív hobbiművészet) szóból alakult, a márka kézügyesség-fejlesztő termékei miatt, de mi k-val írjuk, így, magyarosan.
Hol és hogyan készülnek a termékek?
Nóra: A figurákat kézzel rajzolom, sokszor olyan állatkák kerülnek be a repertoárba, amit a márka rajongói vagy a vásárlók kérnek. A kézi rajzokat számítógépen vektorizálom, itt még rengeteg apró részletet, színt véglegesítek. Minden állatkánk egységes, gyakran nagyon hasonló sziluettel rendelkezik, ettől is “debabás”. Digitális nyomtatással kerülnek a textilre a végleges grafikák, a prototípusokat itthon varrjuk meg, a “sorozatgyártott” darabok varrodában készülnek. Mi tömjük őket kézzel, a termékcímkéket is mi helyezzük el gondosan a termékeken.
Mi a márkátok különlegessége?
Nóra: A jellegzetes, egyedi, színes, stilizált állatfigurák határozzák meg a márkát. A mai modern gyerekszobák semleges színűek, letisztultak, skandináv stílusúak: ezekbe az enteriőrökbe tökéletesen passzol bármely termékünk, mert így életre kelthetjük – ahogy mondani szoktuk: a világ legcsodálatosabb helyévé varázsolhatjuk – a gyerekszobát.
Gyuri hogyan vesz részt a márka életében? Van valamiféle munkamegosztás köztetek?
Nóra: Gyuri, a férjem, a másik alappillére a márkának. Minden feladatnak megvan a felelőse: én az új figurák tervezésével, a grafikák elkészítésével foglalkozom, és én írom a debaba blogot is, Gyuri intézi az adminisztrációs ügyeket, az anyagbeszerzést és az összes weboldallal kapcsolatos fejlesztést, programozást. Amit mindig közösen végzünk, az az új termékek tervezése, fejlesztése, a prototípusok elkészítése.
Miért örültök, hogy a babyberry és barátai Jászai Mari téren található üzletében helyet kapott a márkátok? Miben más ez az üzlet?
Nóra: A babyberry és barátai showroom egy hiánypótló üzlet. Eszter olyan márkák termékeit válogatta be a showroomba, amelyet egytől egyig mi is betennénk a gyerekeink szobájába. Igényes, nívós egyedi termékek, nagyrészben magyar tervezőktől. Úgy érezzük, hogy nagy mérföldkő és hatalmas büszkeség ez a debaba KRAFT márka életében.