Élhető jövő biztosítása és a gyerekek mentális egészségének megőrzése
Több ok miatt is elengedhetetlen tartjuk, hogy a fenntarthatóság életünk minden aspektusában, így a vásárlási szokásokban, a lakberendezésben és a gyereknevelésben is megmutatkozzanak. Természetesen az első és legfontosabb, hogy egy élhető bolygót hagyjunk magunk után, ahol a jövő generációi is boldogan élhetnek. Emellett a gyerekek mentális egészségének megőrzése miatt is fontos, hogy keressük a környezetbarát opciókat. Ugyanis a legfrissebb kutatások szerint a gyerekek egyre fiatalabb korban érzékelik az éghajlatváltozással járó problémákat, egy korábban érik el őket azok a hírek, amelyek ezzel a témával kapcsolatosak – így sajnos a klímaszorongás is egészen fiatalon jelentkezhet náluk. The Insights Family 2021-ben publikált tanulmánya például kimutatta, hogy 2020 eleje és 2021 eleje között 158%-kal nőtt azoknak a 3-9 éves gyerekeknek a száma, akik aggodalmukat fejezték ki a környezetre gyakorolt hatásukat illetően. Ráadásul az említett kutatás adatai arra utalnak, hogy egyre fiatalabb az a kor, amikor a gyerekek elkezdenek aggódni a fontos globális problémák iránt. 2019 és 2020 között a 16-18 éves korosztályra volt a legjellemzőbb a környezetvédelemi kérdésekből fakadó aggodalom, míg egy évvel később (2020 és 2021 között) az adatok már azt mutatják, hogy a 6-9 évesekre jellemző a leginkább, hogy nyugtalansággal tölti el őket a bolygó állapota. Így mi is abban hiszünk, hogy sosincs elég korán, hogy elkezdjük a gyerekeink tudatosságra való nevelését – elsősorban a saját példánkon keresztül!
Fenntarthatóság a babyberry életében
Világszerte egyre erősebben érzékelhető a környezeti problémák eszkalációja, nem véletlen, hogy egyre többen igyekeznek változtatni mindennapos szokásaikon, tudatos döntéseket hozni vagy életmódváltásba kezdeni annak érdekében, hogy csökkentsék az ökológiai lábnyomukat. A tudatosság, a fenntarthatóságra való törekvésnek a mi magánéletünkben is kiemelt szerepe van, így nem is volt kérdés, hogy a babyberry világában is alapvető értékként tekintek rá. Az elmúlt években még többet tettünk azért, hogy környezettudatosabb opciókkal helyettesítsük a korábbi eljárásainkat, alapanyagainkat, valamint sok energiát fektetünk abba is, hogy felkutassuk azokat a hazai és külföldi márkákat, amelyek értékei megegyeznek azzal, amit a babyberry is képvisel.
1. Több mint 10 hazai vállalkozás termékei találhatók meg a kínálatunkban
A tudatos életmód és a hazai kisvállalkozók támogatása (a legtöbb esetben) kéz a kézben járnak, ezért a babyberry kínálatában számos magyar márkát is felfedezhetsz. A lokális és manufakturális gyártás hihetetlenül fontos, ha csökkenteni szeretnénk az ökológiai lábnyomunkat. Hiszen a sorozatgyártással járó eljárások rendkívül károsak lehetnek, valamint a hulladék mennyisége is jelentősen nagyobb, mint a kis szériában, esetleg rendelésre készült termékek esetében. Arról nem is beszélve, hogy az ipari termelés etikai kérdéseket is felvet: a nagy cégek általában külföldi (ázsiai és közel-keleti országban található) gyárakat bíznak meg a gyártással, ahol kizsákmányolják az alkalmazottak, illetve sajnos a kényszer- és gyerekmunka sem ritka. A hazai márkák viszont vagy saját kézzel készítik termékeiket, vagy szakemberek segítségével, akik megfelelő munkakörülmények között dolgoznak. Ráadásul ezek a termékek nem utazzák be a fél világot, mielőtt hozzátok kerülnek!
2. A külföldi termékek is fenntartható gyártásból származnak
Ahogy korábban már említettük, a kínálatunkban megtalálható külföldi márkákat is alaposan megválogatjuk. A kiválasztáskor az alapanyag használat éppoly fontos szempont, mint az, hogy milyen elveket vall az érintett márka. Természetesen a túl gyakori kollekcióváltás kizáró ok, csak olyan külföldi márkákkal dolgozunk, ahol a vásárlókat nem sarkallják arra folyamatosan, hogy rövid élettartamú és/vagy felesleges termékeket vásároljanak. A francia Lilipinso márkára például jellemző, hogy egyes termékeit csak megrendelésre készíti – ez magyarázza, hogy néhány termék esetében a kiszállítási idő akár 3-4 hét is lehet. De hidd el, megéri ennyit várni! A transzparencia szintén kiemelten fontos számunkra, ezért is szeretjük a holland Cotton Ball Lights gömblámpáit, amely a fair trade minősítést is megkapta. De említhetjük az aden+anais és a svéd Vinter&Bloom márkákat is, amelyek évek óta színesítik a babyberry palettáját organikus textiljeikkel.
3. Kiemelkedő minőség
A hazai és külföldi márkákra igaz, hogy időtálló, prémium minőségű termékeket kínálnak, hiszen az a céljuk/célunk, hogy sokáig használni tudjátok őket – esetleg a kistesó(k), fiatalabb rokonok is megörökölhessék őket. Ugyanis környezetvédelmi szempontból hihetetlenül fontos, hogy ne vásároljunk silány kivitelezésű vagy anyagú termékeket, amelyeknek rövid élettartama újból és újból vásárlásra kényszerít minket. Emellett nem támogatjuk azokat a márkákat sem, akik felesleges vackokkal árasztják el a piacot. Ha jobban szemügyre veszed a kínálatunkat, láthatod, hogy csak praktikus és/vagy alapvető termékeket, illetve dekorációkat kínálunk. A Siller baby házikó ágy és indián sátor például a Montessori elv alapján készülnek és biztosan sok-sok évig kiszolgálják a családokat!
4. Alapanyagból csak prémium, valamint baba- és környezetbarát
Többször is említettük, milyen lényeges, hogy egy márka milyen alapanyagokkal dolgozik. A természetes, bababarát alapanyagok használata alapvető feltétel, de több márkánál is jellemző az öko- és/vagy organikus alapanyagok használata. A babyberry mellett ilyen például a Vinter&Bloom, az aden + anais és a BIBS is. Bútoraink egyike sem készül műanyagból, csak fából előállított termékeket válogatunk be a kínálatba.
5. A csomagolásról sem feledkezünk meg
A fenntarthatóságra való törekvés nem merül ki a termékkínálat összeállításával, a csomagolást illetően is mindig a környezetbarát megoldásokat keressük. Törekszünk a papír alapú vagy újrahasznosított csomagolás használatára, de az is előfordulhat, hogy a rendelésedet egy korábban már felhasznált kartondobozban kapod meg – ennek hátterében nem a spórolás, hanem a környezetünk védelme áll.
+1 A fenntarthatóság a hitvallásban is megmutatkozik
„Én személyesen is nagyon fenntartható embernek tartom magam, úgyhogy amikor engem kérdeznek, sosem beszélek rá senkit túlzott vásárlásra. Meghallgatom az igényeket és olyan terméket ajánlok, amelyről úgy érzem, tényleg szüksége lehet rá a vásárlónak.” – ha bejöttetek valaha a showroomba vagy meglátogattok a Pici Piacon, és megkérdeztétek a véleményemet, biztosan Ti is tapasztaltátok ezt már.